Vi vill vara med och bygga 
ett gott samhälle

All bokning sker via Socialtjänsten

 Tillbaka

Är du hemlös så behöver du ta kontakt med din kommun som tittar på din situation och eventuellt hittar en lösning, kanske hos oss på Udden nattboende.

Socialförvaltningen kontaktar i sådana fall oss och bokar plats för en kortare eller längre tid tills de avbryter eller placerar någon annanstans. Det är inte möjligt att komma till oss och betala själv för boendet.

Varje morgon skickar vi en boenderapport till kommunen som talar om ifall personen kommit till oss eller inte. Bokas någon av behöver vi veta detta före 19.00 så platsen kan finnas för någon annan. Vi fakturerar inbokad tid, vi inte har något kösystem efter 23.00 om någon inte kommer, men avbryter själva en placering efter tre dagars frånvaro och meddelar socialförvaltningen detta.

På Udden slipper man köa eftersom socialförvaltningen beställt plats och de som kommer är redan väntade. Detta ger en trygghet för boende som inte behöver fundera på var man ska sova under natten och var sina tillhörigheter finns.

Kontaktuppgifter

Socialtjänsten kan boka oss via:

Telefon: 08-705 99 30
Fax: 08-730 59 30
E-post: udden@nalsogat.se

Behöver du lösning efter kontorstid, kontakta socialjouren:

Nordväst: 010-444 05 00
Nordost: 08-410 200 40
Södertörn: 020-70 80 03
Sydost: 08-718 46 80
Stockholm: 08-508 400 00 eller 08-508 251 40

Vi samarbetar främst med socialtjänsten i Stockholms län.